pátek 16. února 2018

Mléko a med

A co vám přináším tentokrát? Recenzi!

Autor: Rupi Kaur
Kategorie: Poezie
Počet stran: 216
Nakladatelství: Omega
Rok vydání: 2017

Anotace:
tohle je způsob
jak přežít díky poezii
jsou to hořkosladké slzy
jedenadvaceti let
je to mé srdce
ve tvých dlaních
je to
zraňovaní
milování
opouštění
odpouštění


Jaký vliv měla na mě tato kniha?
Mléko a med je oficiálně moje první sbírka básní v knihovničce. Ze začátku, jak se o tom moc mluvilo, říkala jsem si že to nemůže být až tak dobré… Jenže pak se o to začaly zajímat knihomolky ze třídy a vím, že ty mají podobný vkus jako já, tak jsem o tuhle knihu zažádala ve spolupráci s Dobrými knihami a jakmile se ke mně kniha dostala, nemohla jsem od ní odtrnout oči.

Četla jsem jí pár dní, ale dávala jsem si odstupy, abych si každou část mohla nechat rozležet v hlavě, což se taky stalo. Přihodilo se vám někdy, že jste psali test, ale jelikož jste nic nevěděli, vzpomněli jste si na jiné věci jako, jaké je venku počasí, nebo co budete dělat? Nebo nad věcmi, jestli mají tučňáci kolena? Mě se stalo něco podobného. Vzpomněla jsem si na pár básní, které mě oslovily a které mi něco daly.


Tato kniha vám nic nedá, pokud jste někdy nebyli na samém krajíčku sil. Je o zraňování, milování, opouštění či odpouštění… Viděli jste ty štítky? Každý štítek je u básně, ve které se vidím, nebo mám daleko. Také není dobré, když knihu přečtete za den, ale o své prodlevě mezi jednotlivými částmi jsem už psala nahoře.




Tato kniha mě mile překvapila. Některé jsem pochopila jinak než třeba mé kamarádky, ale to je v pořádku. Ne všichni budeme mít pro jednu báseň stejný názor, a to je dobře, protože přesně takhle to autorka zamýšlela a za to má u mě jedno obrovské plus!



Na internátě jsem taky četla nějaké úryvky nebo celé básně a kamarádky, které v žitově nevzaly do ruky knihu mi hned říkali že si jí hned pořídí a tehdy jsem si to uvědomila… Nemusíte být knihomolem či čtenářkou. Tato kniha začaruje i zcela obyčejné lidi, bez jakéhokoliv citu pro knihu. A už jen tím je zcela výjimečná!











Kniha si tímto u mě získává 4,5*/5*

Odkaz na dobré knihy - zde
Odkaz na Mléko a med - zde
Odkaz na kategorii, kde se kniha nachází zde

Žádné komentáře:

Okomentovat