sobota 27. ledna 2018

Všem klukům které jsem milovala

Vítám Vás u knižního příspěvku a máme tu hned první recenzi za rok 2018 a taky rovnou první přečtenou knihu za tento rok! 

Autor: Jenny Han
Žánr: Dívčí romány a povídky 
Počet stran: 256
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2015
Série: 1. díl

Anotace:
Co by se stalo, kdyby všem klukům, kteří se ti líbili, někdo najednou sdělil, že ses do nich zamilovala…?
Milostné dopisy mají mnoho podob. Lara Jean nikdy žádný nedostala, ale pár už jich napsala – na rozloučenou. Lara nikdy nedala žádnému klukovi najevo, že ho má ráda. A když už nechtěla být zamilovaná, napsala dopis o tom, jak se cítí, pečlivě ho zapečetila a schovala do krabice pod svou postelí. Ale jednoho dne dopisy z krabice zmizí a Lara zjistí, že je někdo rozeslal. A najednou musí čelit všem pocitům, které před světem – a hlavně přímo před adresáty dopisů – pečlivě ukrývala! A jak se postupně vyrovnává s minulostí, zjišťuje, že něco dobrého to rozeslání dopisů přece jen přineslo.




Můj osobní názor?

* Většina knihomolek, které sleduji na instagramu si knihu chválily a já si říkala, joo přečtu si jí. Jenže jak jsem slyšela ty dobré recenze, řekla jsem si, že od ní nebudu moc očekávat a nevím zda jsem dobře udělala či ne, ale kniha mě mile překvapila. Myslím si ale že i kdybych měla opačné očekávání než to současné, že by se i tak kniha řadila mezi mé top knihy! S e-knihou jsem začala už včera ve škole, čtení pokračovalo i ve vlaku domů, ale dnes hned jak jsem vstala kolem 9 hodiny ranní, jsem se až do této doby od knihy neodtrhla. 

Příběh hlavní hrdinky, v našem případě Lary Jean, vás nenechá jen tak, abyste knihu zavřeli s myšlenkou, že se k ní vrátíte později, to ne.. Určitě vás, stejně jako mě, bude velmi zajímat, jak se její dějová linka - a vlastně nejen její - bude rozvíjet. Jaký vztah má vlastně ona se svými sestrami, jaký je vlastně i její milostný život. Kniha vás bude nutit číst a dozvídat se další a další věci. A ne nutit v tom špatném smyslu slova. Ba naopak. V tom dobrém a to je podle mě v této knize splněno na jedničku!

Zajímalo mě, jak se bude život Lary Jean vyvíjet, nejdříve jsem si říkala že jo, že Lara Jean bude s Joshem, s kým jiným. Jenže pak začala ta dohoda mezi ní a Peterem a já si začala uvědomovat že to on je pro ní ten pravý! A držím si to po celou dobu. Spousta z vás už ostatní knihy četla, takže možná víte jak to skončí, ale já si budu stále myslet a vymýšlet imaginární svět, ve kterém prostě Peter a Larou Jean budou spolu♥ Možná je to moc klišé, ale už od té věci, kdo to asi tak mohl poslat či to, jak se dopisy ocitly v rukou svých adresátu jsem měla jasno kdo to udělal. Či jsem to tušila, ale nemohla jsem se zbavit myšlenky, že to prostě byla ta osoba. Bylo pro mě nepřipustitelné, že by to mohl být někdo jiný.

LARA JEAN

Tak ta je mi sympatická snad už od první věty. Většina holek by rozeslala dopisy ať už milostné či naopak nenávistné ( ano i to se stává, převážně v mém okolí :D ) Jenže naše Lara Jean se proslavila tím, že jí jedna osoba ( nebudu říkat kdo, protože je tu spousta lidí, kteří knihu nečetli a já vám nechci zkazit překvapení ) její osobní dopisy rozeslala. V hlavní hrdinkou toho máme spoustu společného a já se těším na její pokračování a dobrodružství i v dalších knihách.


JOSH

Tak toho mám ráda od doby co se tam ukázal. Zdál se jako rozumný klučina, který ví co chce - Margot. Ale pak když mu přišel dopis, obrátil o 180% .. Ale líbí se mi jak přítel jedné z dcer dokáže tak skvěle vycházet s dcerou rodinkou. 

PETER

Toho kluka jsem upřímně už od začátku neměla ráda. Zdál se mi jako jeden z těch namachrovaných frajírků, kterým asi i byl. Ale pak během té dohody mu začalo na Laře Jean zřejmě záležet a ve mě to vyvolalo naději, že se třeba změní a bude to pokračovat dál. A moje přání se naplnila! Přeju mu to mnohem víc než Laře Jean a Joshovi. Určitě jim fandím všemi deseti!

MARGOT

A co říkám na Margot? Na začátku knihy mi byla velmi sympatická, jenže jak odjela a jak v tom hovoru začala mluvit o Peterovi, říkala jsem si ok, prostě má nějakou špatnou náladu nebo tak, ale jak přijela k rodince zpět na Vánoce, byla mi nepříjemná, říkala jsem si a dost už. Nevím jak vyjádřit slovy svůj názor na ní, ale s Joshem jí to přeji a myslím si že se k sobě vrátí a lidi! Ti co to četli, hlavně mi to nespoilerujte! Když se nachvilku vrátíme k jejímu příjezdu domu.. Přišlo mi že jí možná její rodina nechyběla tak moc, jako ona chyběla jim.. Při svém odletu se ani naposledy neotočila, což bych já v mém případě udělala snad tisíckrát, protože rodina je jen jedna. Ale jak se vrátila, tak mi připadalo, jakoby bylo vše v pořádku. Že odtamtud ani neodjela. Je to můj soukromý názor, tak to prosím respektujte. Každý na Margot a všeobecně na kohokoli jiného máte svůj názor a já svůj.

A blížíme se ke konci!

A abych to shrnula.. Jsem převážně na hororový, sci-fi, fantasy či YA žánry a každý občas potřebuje oddech a já to nalezla v této knize. Je to krásné a milé čtení, které rozhodně nezkalme a každý si v tom příběhu najde své! Této knize dávám ale bohužel jen 95%, ale jen kvůli tomu, že se mi v elektronické podobě objevily nějaké chybičky drobné, které však nebyly až tak hrozné, ale těch 5% strnout musím. Musím podotknout že toto byla moje první e-kniha! Jinak by kniha ode mě dostala plný počet bodů!


Recenzní výtisk poskytl  eReading.cz/Palmknihy





* Zde je možnost si knihu zakoupit :)


Žádné komentáře:

Okomentovat